Pràctica audiovisual: editatge d'un vídeo

Per fer la pràctica de muntatge d'un audiovisual vaig seguir aquests passos:

1) Importar al programa Windows Movie Maker els sis vídeos, així com l'arxiu de la música de fons, en format MP3.

2) Els vídeos i les imatges s'inclouen al muntatge arrossegant-los amb el ratolí, i retallant-los per davant o per darrera fins a tenir el clip desitjat. En el meu cas vaig incloure diversos clips del mateix vídeo en diverses parts del muntatge. Aquesta és la part més laboriosa.

3) Aleshores vaig incloure els Efectes a cada clip i les Transicions entre clips. Els podeu trobar al menú "Eines" o amb els botons d'accés directe.

4) A continuació vaig incloure els títols i crèdits. També els trobareu al menú "Eines". Cal seleccionar el tipus de títol o crèdit i escriure el text. El programa ja té predefinits una animació, lletra, color, etc. que podem canviar.

5) En el meu cas, vaig deixar la música pel final. Una vegada més, només cal arrossegar l'arxiu sobre la barra "Àudio/Música", en el moment que volem que comenci, i fer els efectes desitjats (retallar, fer faders d'entrada o sortida, assegurar que coincideix amb les imatges, etc.). Si volem que no se sentin les veus del vídeo, cal emmudir-les amb el botó dret del mouse.

6) Ja només cal desar el projecte, i "Publicar la pel·lícula".

7) Com que la pel·lícula la guarda en format .wmv, haurem de convertir-la a un format que Youtube accepti (amb qualsevol programa convertidor, en el meu cas amb el de Real Player)

8) Un cop tenim l'arxiu, cal pujar-lo a Youtube i obtenir el codi embed per publicar-ho al bloc.


 

No hay comentarios:

Publicar un comentario